torsdag 14 juni 2012

Sorgen mötte mig i dörren...

Varje höst organiseras det en Ordfestival här i ÖSthammar. Då föreläser författare och andra personer som arbetar med ord som redskap. De bjuder in några personer att komma med förslag på vilket tema årets Ordfestival ska ha. 2011 gav jag mitt förslag - Möten - som också blev årets tema. Några av författarna var bl a Zinat Pirzadeh, Elsie Johansson,Jan Guillou, Erik Eriksson och Diana Janse. Vi blev även inbjudna att lämna in en dikt som sedan trycktes upp på affischer och ställdes ut i skyltfönster här i Östhammar. Jag bidrog med följande dikt: Sorgen mötte mig i dörren bar iväg mig på trasiga vingar hittade vindarna som bar sorgen bort... Kvar stod jag på trappan När man drabbas av en stor sorg så väljer man kanske lite olika sätt att bearbeta den. Ett sätt som hjälper mig är att skriva. En kort tid efter vår sons bortgång började jag därför skriva ner och anteckna allt som hänt och mina tankar och funderingar kring detta. Det har hjälpt mig mycket. För att både min kropp och min hjärna verkligen ska förstå det ofattbara...

3 kommentarer:

  1. Dikten är jättefin sis!
    Visst är det skönt att få skriva ner sina känslor och tankar. Ord som annars kanske aldrig skulle bli sagda.

    SvaraRadera
  2. Så är det, man får bearbeta sina känslor och de blir mer konkreta när man tvongas sätta ord på dem.

    SvaraRadera

Powered By Blogger