torsdag 10 december 2009

Ooops!


Det är inte klokt vad tiden går fort, jag hinner inte med...det var ju nyss första advent! Regnet piskar på rutan och julkänslan är låååångt borta. Försäljningen blir tyvärr därefter.
I veckan har jag engagerat mig i den omtalade 5-minutersmetoden, en metod som kan hjälpa föräldrar till barn med sömnproblem. Den är kontroversiell och skapar heta känslor för och emot. Jag skrev ett inlägg på barnläkare Lars H Gustavssons hemsida och fick nöjet att avsluta debatten. Han svarade dessutom med kloka ord på mitt inlägg =).
Annars fuderar jag starkt att byta bank - har en tid inbokad på Handelsbanken nästa v. Jag vill inte ha kvar en bank som spekulerar med andras pengar och förlorar miljarder...som sedan fattiga bönder i Balticum ska betala! Usch och fy! Känns trist, jag tillhör ju den generation som föddes med en sparbanksbok och en spargris!
Nej, snart dax att stänga och åka hem. I morgon är det Idol som gäller - är väldigt kluven, vill ju att Erik ska vinna men då fastnar han ju i något svenskt skivbolags nät och kan inte välja själv. Och Calle är ju så mysig han också. Tove och Mariette hoppas jag att vi snart får se mer av - de är ju också supertalanger. Varför kan inte alla fyra vinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger