onsdag 20 januari 2010

HÖSTEN 2010


Jaha, nu börjas det! I går var säljaren för Fransa barnkläder hit till butiken och visade höstens kollektion. Hon hade såååå fina kläder, både till stor och liten; tuffa tröjor och jeans, söta kjolar och klänningar, tunikor m m. Och jag beställde världens absolut snyggaste duffel i svart till de lite större tjejerna. En jacka som kommer att bli en klassiker!
I går morse var jag även till tandläkaren för en mindre rolig upplevelse - en tand som behövde rotfyllas skulle borras upp och rengöras, d v s ta bort död vävnad och annat smått och gott. Allt utan bedövning - som jag gått och gruvat mig! Men...det visade sig vara a piece of cake! Kände ingenting, eftersom tanden ju var död! Nu går jag med en fyllning i tanden som ska dra ut ev bakterier och infektioner under ca tre veckor innan det är dax att fylla igen eländet. Tandläkaren varnade mig för att jag skulle kunna få ont efter några timmar och det fick jag, men inte värre än att en Alvedon hjälpte. Skönt att få det ur världen, med tanden menar jag.
På kvällen tröstade jag mig dessutom med årets första semla - mmm, gott!
Bifogar en bild på den fina julbocken utanför Gimo Herrgård som togs bort efter Knutmasso. Synd tycker jag för den hade kunnat få stå kvar ett tag till.
Må så gott, alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger