lördag 5 januari 2013

2013

Jisses!
Vart tog 2012 vägen? Inser att jag försummat min blogg rejält det sista halvåret. Senaste inlägget gjorde jag ju i juni! Kanske beror på att jag även startat en blogg på Passagen Blogg och lagt ner min energi på den i stället. Försöker summera 2012 så här:

* januari blir en månad med förnyad sorg efter mammas bortgång. Försöker hantera även den sorgen och förvånas över min inre styrka. Men sorgen bygger bo i mitt hjärta... 27/1 begravningsgudstjänst för mamma. Sitter på samma bänk, på samma plats som vid Davids begravning. Det har gått 22 veckor...
 

* februari  kommer och går. Enda positiva minnen är all samvaro med mina systrar och deras familjer. Syster Inger flyger hem till Brisbane den 8/2. Saknar henne.

* mars har jag inga minnen från, den månaden regnade nog bort

* april var vi till Stockholm och såg Jesus Christ Superstar på Cirkus med Ola Salo i huvudrollen. En toppenkväll med goaste vännerna! Månaden avslutas i vanlig ordning då vi firar in våren, den här gången hos Ing-Marie & Sven-Erik.

* maj månad bjöd på barnbarnet Viggos födelsedag, den fjärde i ordningen. Den 12 var vi bjudna på en enormt stor och välregisserad fest! Sandvik firade 150 år,  företaget bjöd alla anställde med respektive på bussresa till Sandviken.  Där bjöds champagne, mat och superfin föreställning med artister som Jerry Williams - vars blommor jag fick efter hans framträdande - Lotta Engberg och Martin Stenmark plus en hel mängd duktiga artister och dansgrupper.
14/5 urnnedsättning. Mamma vilar nu bredvid pappa och David. 19/5 bjuds vi på bröllop i Stockholm då makens systerdotter Erika fick sin Andreas. Ett mycket fint och minnesvärt bröllop med borgerlig vigsel utomhus vid Carlhälls Gård. 76 gäster, en var nyblivne pappan Andre` Pops känd från sport TV. Vi bjöds på mat, tal och underhållning och avslutade med dans. En rolig dag att minnas bland allt det tunga.

* juni  2/6 barnkalas igen. Barnbarnet William blev hela 9 är. Lappisen, vår svarta lurviga hund blev 11 år samma dag och den 8/6 var det dax igen då Isabelle blev hela 7 år. Vi hade ett möte med Davids psykolig - kändes väl sådär, firade 39-årig bröllopsdag och såg Freddie Wadling göra en underbar framställning med bl a Bondlåtar i Forsmarks kyrka under Östhammars Musikvecka.

* juli  månaden som regnade bort. Jag hade en (1) veckas semester! En månad som gick helt förbi... Men som tur var hade vi ett par födelsedagar den här månaden också som förgyllde. Barnbarnet Alva blev hela 10 år och sonhustrun Elin fyllde 30+ i slutet av månaden.

* augusti inleddes med gemensam fest för Anna och Andreas som tillsamans fylled 75 år. Ja, sonen fyller egentligen inte förrän i oktober men det var praktiskt att fira båda samtidigt. Ni får räkna ut själva hur mycket de fyllde var och en =) Våra vänner från Australien åkte hem igen, vi bjöds på kräftskiva hos Hans & Lena, såg en hyllningskonsert till Elvis i Parksnäckan i Uppsala. 26 /8 var en dag i sorgens tecken då det var ett år sedan David lämnade oss. En fruktansvärt jobbig årsdag...

 september - månaden jag längtat så efter! Vi drog till Rhodos med barn och barnbarn och slappade och njöt på underbara Blue Village Aegean Park Hotell med all inclusive. Ska de va, så ska de´! Sol och bad i massor. Gillas! När vi kom hem började vi gå i samtalsgruppen Leva Vidare i Uppsala, jag gjorde första sittningen på min nya tatuering, maken fyllde pensionär ( resan var min present till honom) , jag hade ett möte med kända Ludmilla Rosengren som hjälpte mig tolka Davids journaler och ge en bild av vad som hände. Något som psykologen inte lyckats med. Han kom bara med en massa rapparkalja.... Min födelsedag tillbringade jag med sis i Uppsala där vi vandrade runt i våra barndoms kvarter i Svartbäcken. En händelserik månad alltså!

* oktober & fler födelsedagar. Sönernas, makens och barnbarnen Nellies 3 år samt Claras 8 år.

* november blev sis pensionär, vi bjöds på höstfest hos Wermenstams och vi hade en sittning hos Maria Therese, ett duktigt medium som fick oss att tro på ett liv efter detta. Om det mötet ska jag berätta senare.

* december vi fortsatte gå på våra samtal i Leva Vidaregruppen varannan vecka, jag gick på sjukgymnastik hela hösten och det började äntligen ge resultat och så blev det Jul igen. En jul där saknaden efter våra älskade nära och kära kändes så tung. Barn och barnbarnen fick oss att se lite ljusare på framtiden som tur är.

Ja, det var året som gått. Få se vad 2013 har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger