tisdag 8 januari 2013

Pantertanter?

I dag har jag gjort något jag aldrig trodde att jag skulle! Jag har varit till gymmet i sporthallen och tränat! Efter att ha gått på sjukgymnastik på Vårdcentralen under hösten så behövde andra våra träningstider och vi förpassades till gymmet! Ja, inte förpassades, direkt. Vi fick med oss ett recept på träning att ta med oss där det stod vad vi tränat för att kunna lägga upp en anpassad fortsättning i dessa maskiner... Ja ni! Vi ska med andra ord lotsas ut för att ta eget ansvar. Helt ok om ni frågar mig.
 Vi är en liten grupp på tre personer varav två är pansjosar. Känns skönt att vara yngst i en sån miljö. Vi träffas tidigt på morgonen innan ungdomarna hittat dit. Känns som en relativt säker tid - morgon klockan 08.00. Under tre veckor får vi träna med rabatt, sedan börjar allvaret. 1.750:- tror jag det kostar för ett år. Då har vi även tillgång till simhallen och bastun. Vem vet, jag kanske blir en riktig träningsnarkoman med massor med muscles...
I dag fick vi en genomgång på vilka maskiner som passar oss. Uppvärmning med cykling och crosstraining, benstärkare och ryggstärkare för att få bort gäddhänget och så hantlarna förståss. Inte dumt! Kändes skönt att bli lite svettig för ovanlighetens skull. Blir nog bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger