onsdag 7 oktober 2009

Fortsatt bråda tider


Vi jobbar på i butiken, C och jag, för att få det klart så att vi kan öppna HELA butiken! Det blir som sagt jättebra - jag har redan flyttat in i mitt nya kontor/personalrum och lekrummet börjar också bli färdigt. Vilket lyft det är! Att kunna sitta och jobba/äta i ett rymligt och ljust rum och inte i det mörka lilla kyffet till lager som jag gjorde förut. Fantastiskt skönt!
I kväll har C fixat socklar till köksskåpet med lådor och flyttat på en hylla så att jag nu kan lyssna på radion när jag jobbar på kontoret :)Lite spackling och målning har det oxå blivit.
Annars så har jag gjort världens dummaste miss i dag! Skulle åkt på företagsbesök till Traneholms musteri som jag sett fram emot. Glad i hågen och med gott om tid gick jag iväg till Pålkällan dit gemensam buss skulle komma. Jag väntade och väntade, inte en själ och ingen buss syntes till. Sur gick jag tillbaka bara för att upptäcka att jag varit där FÖR tidigt! Och att bussen redan åkt på utsatt tid! Snacka om klumpig!!! Hmm, tur att det inte var ngt livsviktigt möte.

Vi går också fortsatt i väntans tider - lilla bebben har inte behagat titta ut ännu. Vi har varit i ständig beredskap ett antal gånger, men ack nej ingen bebbe! Mest synd är det om de blivande föräldrarna som blivit besvikna gång på gång. Intet är som väntans tider heter det ju som bekant. Snart så....Fotot visar blivande storasyster Isabelle som mäter längden på våra solrosor.
Till dess - ha de!

2 kommentarer:

  1. Vilken osis. Men vet du vad? Vi pratade förrut om att dra ihop ett gäng med företagare och ta oss ut själva till Heli och Stefan... Så det kan vi ju ta framöver sen nrä de har tid, för jag vill också ut dit och titta.

    Dotra var in och la undan ett par byxor. Hon sa visst att jag skulle titta in i veckan, men hmm... det hinner jag inte. Ev. att hon kommer ner imorgon lördag och hämtar ut dem, annars blir det i nästa vecka. Hoppas det är ok. Vi skulle titta på dem i webbshopen, men de fanns inte med där va? Vi hittade dem inte iallafall.

    Ha en bra dag! och en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det låter jättebra med en "egen" tripp till Heli å Stefan, då vill jag väldigt gärna åka med!
    Byxorna ligger kvar, det är ingen brådska att hämta dem- kom nästa vecka ni :)Och de ligger mycket riktigt inte på webben, har liksom inte hunnit lägga in dem ännu :(. Men nu har bebben äntligen kommit!

    SvaraRadera

Powered By Blogger