onsdag 21 oktober 2009

HÖST & DIMMA


I dag när jag körde till Östhammar så såg jag knappt handen framför mig, sån´dimma var det. Då gäller det att ta det lugnt på vägen vilket alla verkade göra. Och snart har våra kära tranor flyttat söderut - det brukar kännas så tomt efter dem!

I helgen flyttade vi lilla mamma till en ny lägenhet på Lärkbacken, detta för att hon skulle få närmare hem till sig och slippa alla låsta dörrar. Det var väldigt jobbigt för henne,eftersom hon har Alzheimer så förstod hon inte vad som hände, hon blev ledsen och var arg för att ingen berättat för henne, vilket vi naturligtvis gjort men som hon glömt. Hoppas att det var värt besväret och att hon vänjer sig så småningom.
Trädgårdsarbetet ligger nu nästan helt nere, det återstår bara att plocka in lite fler krukor och klippa ner några perenner. Sen får både C, trädgården och jag vila :)- nåja, mest C. Han sliter hårt varje sommar med att få allt klart.

I går fick jag mejl från en gammal skolkamrat från mellanstadiet, hon berättade att hon och hennes man flyttar till Singapore på två år! Vilken lyllos! Men det är nog inte så kul att lämna barn och barnbarn hemma under så lång tid - tur att det finns e-mail.
Nej, nu är det dags att börja jobba, ska skicka iväg ett paket till Ingarö. Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger