söndag 13 september 2009

90-årsplanering!?


Middagen hos son och sonhustru var som vanligt supergod! Tack Anna och Andreas! Nu väntar vi på bebben, vore bra om den dök upp nu eller efter mammas födelsedagsfirande. Tänk om allt kolliderar? Ja ja, vi får ta´t som det kommer så ordnar det sig. I dag ska jag och syster yster - Bibbi - hem till mamma och planera inför nästa söndag då vi ska fira mamma. Måste kolla upp Café Lärkbacken och vad som finns och inte!? Ni förstår nog vad jag menar. Om vi blir många och långväga så fortsätter vi utan mamma i Vita villan, eftersom hon nog inte orkar med mer än en kort gratulation med kaffe och tårta "på hemmaplan".Det är ju trots allt en del som ska planeras , särskilt om vi blir många - om alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn kommer blir vi ca 45 pers! Som ni förstår så kan man inte träffas i någons vardagsrum då, speciellt som det är många barn som behöver utrymme. Ska bli kul att se alla igen, sist var i somras.På bilden mamma, syster och jag på mors 89-årsdag.
Nu kallar maken - lunchen är serverad. I dag bjuds det på kycklingpaj - mums! Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Här blir det en färgglad gryta och jag är så hungrig nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hehe...

    SvaraRadera
  2. Förresten, ska du på mötet imorgon?

    SvaraRadera
  3. Mmm, gryta låter gott det också. Och, nej, jag kan tyvärr inte gå på mötet. Försöker gå nästa gång i stället:)

    SvaraRadera

Powered By Blogger