torsdag 17 september 2009

Pannkaksdag utan pannkakor!!




Jag erkänner! Pannkakor är gott,både med sylt och grädde eller smör och socker. Du kan göra ugnspannkaka med fläsk, pannkaksrulle med korv och lök och du kan göra crepes.En helt ultimat maträtt med andra ord - inte bara för barn utan för vuxna med barnasinnet kvar också. Men idag ska jag njuta av kycklingpajen som är kvar.
I butiken jobbas det just nu med att hänga upp overallerna från Didriksons. Tyvärr så hade dom skickat cerise overaller i stället för röda som jag beställt. Men jag ringde och de hade som tur var röda kvar så nu får jag byta till dessa.
I dag kom en kund in som bor i södra Sverige men som har sina föräldrar här och hon tittar alltid in till mig och handlar till sitt lilla barn. Hon gillar mina märken och hör till de som ledsnat på H&M, Lindex m fl märken. Dagens köp blev en tröja och ett par fodrade byxor från Fransa plus hårsnoddar/spännen från Lollipop.
I helgen ska hyresvärden börja riva väggar i lokalen bredvid...ska bli sååå skönt att flytta in där oxå. Nu är det compact living som gäller! Bilderna visar butiksdelen som den ser ut nu med innerväggarna som ska bort och så mitt blivande kök/kontor - ett riktigt lyft med stora ljusa lokaler!

1 kommentar:

  1. Igår blev det våfflor för våran del, och det är alltid gott. Naturligtvis jordgubbssylt och grädde. Sonen vill ha lingonsylt till :-S men det tycker jag inte är gott.

    Vi hörs och ses! Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera

Powered By Blogger