söndag 23 augusti 2009

Godmorgon söndag!


Så oerhört skönt att vakna till sol den enda dag man är helt ledig! Ska passa på och njuta, snart är hösten här på riktigt. Såg spår av den i morse när jag gick ut med Lappisen: fullt med spindelnät i det daggvåta gräset som syntes bra i morgonljuset. Luften känns klar och lite svalare än tidigare. Jag gillar hösten med dess färger och dofter.
Här uppe vid Fyrbo vimlar det av grodor i alla storlekar. Just nu gläds jag åt de pyttesmå - inte större än min lillfingernagel. Sååå söta! Värre är det med alla överkörda paddor på vägen, urk! Har starkt övervägt en grodtunnel liknande dem i England. Frogsaver! De e jag de :).Sniglarna går tyvärr mot samma öde som grodorna :( Ha en avkopplande söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger