fredag 21 augusti 2009

KUNDER - härliga,trevliga, roliga eller konstiga?



När man arbetar i butik så träffar man många härliga människor - både stora och små. Många blir man lite bekant med, de blir "stammisar". Så ibland kommer det lite mer spännande eller udda kunder. Till de förra hör paren från USA och Tyskland som ville handla något "typically Swedish" till sina barnbarn och som jag fick testa mina språkkunskaper på. Det brukar inte vara några problem - det finns ju händer och fötter att ta till!
En något annorlunda kund kom in i går. Det var en parant dam som sa att hon var från Iran, talade bra svenska och som ville byta "äkta persiska mattor" mot barnkläder!! Hon skulle åka till Iran och ville inte släpa med sig mattorna! Hmm, det blev ingen affär kan jag säga, trots att hon var väldigt påstridig innan hon förstod att jag inte var intresserad.

I dag har jag fortsatt med uppackningen av alla mysiga plagg, bifogar lite bilder. Det är mycket lila i höst plus grått, blått och mörkgrönt. SNYGGT! Kolla särskilt in de underbara stickade overallerna från me too. Vad säger man? LOVELY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Powered By Blogger